Iacov 2: Credinta Fara Fapte Este Moarta

Posted: March 22, 2009 in Featured, Studii Biblice
Tags: , ,

Tocmai am incheiat un studiu biblic cu tineretul din cartea lui Iacov. In studiile biblice anterioare am observat ca majoritatea tinerilor nu sunt foarte angajati. Doar o mica parte din tineri au contribuit la discutii. Inainte de a incepe acest studiu biblic mi-am pus urmatoarea intrebare, “Ce sa fac ca sa ii implic pe toti tinerii in discutii?” Solutia? Am conceput studiile biblice in jurul unor intrebari.

La prima intalnire am impartasit cu ei cateva lucruri despre autor, data, destinatar, etc. Dupa aceia i-am rugat sa citeasca acasa (de mai multe ori) pasajul, pe care aveam de gand sa il studiem. In ziua cand ne-am intalnit pentru studiu am citit impreuna pasajul cu pricina. Fiecare persoana a citit cate un verset pana ce am terminat de citit – am fost asezati in jurul unor mese. Anumite persoane au citit de doua sau mai multe ori. Mai jos este unul din studiile biblice concepute in jurul unor intrebari menite sa ii angajeze pe tineri. Pentru grupul nostru aceasta metoda a fost excelenta. Dupa ce ne-am rugat si am citit pasajul biblic, fiecare participant a fost rugat sa raspunda la prima intrebare. Dupa aceia am pus urmatoarea intrebare si a raspuns cine a vrut. In momentul in care am observat ca anumiti tineri sunt foarte tacuti am indreptat anumite intrebari catre ei.

De tinut minte ca veti avea participanti care vor monopoliza discutiile. Din aceasta cauza, mi-am propus sa le comunic de la bun inceput ca doresc ca toata lumea sa participe si ca cei care sunt mai indrazneti/vorbareti sa fie sensibili si sa faca loc si altora.

Pasajul biblic este in Iacov 2: 14-26

1. Ai vazut vreodata un cersetor pe marginea drumului? Ce crezi/care sunt simtamintele tale despre persoanele care cer bani?

2. Ai ajutat vreodata o astfel de persoana? Cum?

3. Ai promis cuiva ca te vei ruga pentru el/ea insa nu te-ai rugat deoarece ai uitat sau ai considerat ca situatia lor nu a fost chiar atat de grava?

4. Ai vazut vreodata pe cineva in nevoie (mancare, bani, imbracaminte, nevie emotionala) si ti s-a facut asa mila ca ai zis ca o sa te rogi ca Dumnezeu sa le dea ce le trebuie?

Iacov spune ca o astfel de rugaciune este fara valoare. CITESTE Matei 25: 42-43

5. Problema – unii oameni au credinta in credinta. Problema nu este ca tu ai doar credinta. Problema apare atunci cand oamenii se incred in credinta lor mai mult decat se incred in Dumnezeu. Posibil ca ati auzit urmatoarea expresie “Daca ai suficienta credinta, atunci Dumnezeu te va binecuvanta financiar, material, emotional, etc”.  O astfel de invatatura este din fundul iadului.

Credinta autentica se vede in fapte.

6. Ce credeti? Toate faptele bune arata credinta. Poate cineva sa isi demonstreze credinta?

Agree/Disagree * Adevarata credinta incude marturisire (a pacatelor/a starii spirituale) si actiune.

7. a) Este credinta un dar spiritual? – 1Cor 12:9; Rom 12:3 (Nu va grabiti sa raspundeti. Ganditi-va) Pavel spune ca credinta este un dar spiritual.

b) Este facerea de fapte bune un dar spiritual?

c) AGREE/DISAGREE *Un crestin trebue sa aiba atat credinta cat si fapte bune.

8. VS. 18b-19 Fa-ti credinta vizibila!

Ia un minut sa te gandesti la cateva din faptele bune, pe care le-ai facut si vezi cum si daca ele sunt legate/conectate cu credinta ta.

Ai facut aceste fapte bune deoarece ele au fost nascute din credinta ta sau pentru ca ele au fost idea ta?

O samanta moarta nu va creste niciodata.

O persoana moarta nu va face nimic.

O credinta moarta nu va produce nimic.

Cum stii daca credinta ta este vie?

Comments
  1. alis says:

    foarte frumos…!!!

Leave a Reply

